Marininturkije.reismee.nl

7 weken in vogelvlucht

Ola!

Met deze veel te lange radiostilte heb ik het mezelf niet makkelijk gemaakt: ik moet nu bijna 7 weken, 5 midterms, 2 tripjes en 3 bezoeken in dit verhaal gaan beschrijven. Even slikken maar ik ga een dappere poging doen ;)

Te beginnen met Bayran: de vakantie voor het slachtoffereest. Behalve de ietwat grafische foto's die op facebook verschenen (daahaag ontbijt) heb ik daar gelukkig niet te veel van meegekregen. Wel had ik lekker een paar daagjes vakanties en daarin ben ik samen met Ruth 2 vriendinnetjes uit Izmir op gaan zoeken die in Eski Sehir zijn gaan studeren. Omdat we er toch waren hebben we er maar meteen een dagje Ankara eraan vast geplakt. Heb me echt kostelijk vermaakt (rondgbanjerd, museumpjes gepakt, paar uitzichtpuntjes en vooral lekker veel gegeten) maar van beide wel begrepen dat de mensen die er studeren er wel klaar mee zijn en kan me er wel iets bij voorstellen dat je je daar niet eeuwig kan vermaken.Toch fijn dat ik dan weer in de spanendste stad van Turkije studeer ;)

De week erna waren midterms, die hier ook opeens in het weekend kunnen vallen. Had twee tentamens netjes dinsdag die ik allebei even heb ingekopt (80% en 88%) Maar uiteraard viel mijn zwaarste midterm op de laatste zondag en was dat nou net toevallig ook de tijd dat Rianne& Jeanine er waren: ideale planning dus. Ik moet zeggen: ik was er aan het eind van de week niet best aan toe en heb het tentamen ook niet echt kunnen rocken maar het was het waard. Na de inning van alle drop en pepernoten samen met de chickies met een sneltreinvaart Istanbul doorgesjeest: cultuur opgedaan, veel gewinkeld en lekker veel uitgeweest: ouderwets genieten :) Toen ze weg waren meteen knijterhard aan de studie gegaan want ik had 3 weken vol deadlines en de weekendn werkten niet echt mee. Het volgende weekend zat ik namelijk in Cappadocia (googlen!) met een grote groep van mijn Universiteit. Was echt superindrukwekkend maar wel tres koud! We hebben op een gegeven moment een qaudtour gedaan waarbij ik aan het eind mijn knalblauwe vingers niet meer kon bewegen en toen ietwat mokkend het stuur maar heb afgestaan om wille van de veilgheid ;)

Na een week met weinig slaap en veel studie stond Tim voor de deur. Samen vooral lekker gefeest en zaterdag gaan paintballen mt mijn uni waarbij Tim de vlag wist te veroveren van mijn team, die nemen we dus ook nooit meer mee ;)! 4 dagen na het vertrek van Tim stonden Nicky en Evelien alweer op de stoep. In tegenstelling tot de andere bezoekers waren zij tot in de puntjes voorbereidt en konden zij ongeveer meer vertellen over Istanul dan ik. Redelijk verfrissend en dit zorgde ervoor dat ik nog wat hele vette nieuwe dingen heb gezien zoals een verzonken paleis die in een kelder half onder water stond. Na de gebruikelijke oehhs en aahs, het ubertoeristje gespeeld en foto's in traditionele klerendracht laten maken, we konden het hebben kan ik je zeggen ;) Vanochtend zijn zij vertrokken en ben ik weer aan de studie gegaan. Al waren alle bezoekjs doodvermoeiend, ik vond het heerlijk. Ik wi nog lange niet naar huis maar het is wel een superfijn idee dat wat er ook gebeurd, ik een heerijk sociaal leven heb om thuis op terug te vallen :)

In de tussentijd nog veel losse kleine dingetjes gedaan: concertjes, feestjes (eentje waar we verkleed waren als aardbei, zie de fotos) en heerlijke avondjes met thee, backgammon& waterpijp als een echte turk! Verder moet ik nog een kleine revisie doen op mijn vorige verhaal, waar ik openlijk de liefde verklaarde aan Istanbul. Inmiddels zijn we namelijk weer flink wat tijd verder en is het niet meer echt liefde te noemen maar meer een haatliefdeverhouding met hele hoge ups en hele lage downs. Zo kan ik af en toe briljant vrolijk worden van de prachtige uitzichten, het lekkere zonnetje en het spannende leventje maar aan de andere kant word ik gek van de opdringerige verkopers, starende mannen en het feit dat je snachts niet alleen over straat kan. In een van deze downtjes heb ik als een soort opwelling een ticket naar huis geboekt rond kerst dus 22 t/m 25 december ben ik weer even thuis. Heb er lang over getwijfeld maar ben er nu echt zeker van dat het de goede keuze is! Ben de planning nu rond aan het maken en heb er helemaal zin in om iedereen weer te zien en lekker veel kaas te eten :) Daarna nog een weekendje naar Bursa met Ruth, Timo en 2 turken dus ik vermaak me nog wel even :)

Zie jullie snel:) XX

Reacties

Reacties

Ela

Jeeeeeeeeeeeej! :D Weer een berich! Super leuk weer! Wat doe je toch veel leuke dingen. T-o-t-a-a-l niet jaloers kan ik je zeggen ;-)

Veel plezier komend weekend en hopelijk lukt't om even te meeten als je hier bent! :D
xjes chick!

Charlotte

Dag lekkerste niet-turk van Istanbul!! Ja ik begreep van mijn nichtje dat ze een beetje dezelfde verhouding heeft met Istanbul, die vindt het geloof ik echt een chaotische stad. Die komt uit de achterhoek dus je kunt je wat voorstellen bij de cultuurshock ;) ik heb braaf gegoogled op Cappadocia en kan je vertellen dat die nu ook op mijn lijstje staat (mooi!!!!) dus weet niet wanneer, maar ooit komt het ervan. Echt heel leuk dat iedereen je komt opzoeken, jammer van je tentamen (hallo op zondag??) maar die andere 2 heb je gehaald dus dat vind ik toch weer zwaarder wegen uiteraard! Ik heb gister tentamen gehad (drama) en nu lekker op naar kerst! Zin in vrijdag! :D goede reis en tot dan xxxxxxxxxx!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!