Marininturkije.reismee.nl

Merry christmas!

Hoi leuke Nederlanders

Daar zit ik dan weer, terug in Istanbul na 3 heerlijke dagen in Nederland. Zie dat ik mijn laatste verhaal ben geeindigd bij het vertrek van Nicky& Evelien. Na een week vol studie stond een weekendje Bursa op de planning met Ruth, Timo en twee turken die ik niet kende. Sochtends lekker vroeg opgestaan (want daar hou ik wel van) en mijn tas fluitend ingepakt. Hoorde wel dat ik een smsje kreeg, maar vond het nuttiger om me eerst helemaal klaar te maken. Beetje jammer dat in het smsje stond dat de ferrys gecanceld waren omdat er te harde wind stond. Tas dus maar weer uitgepakt. Uiteindelijk met een deel van de groep gaan rondhobbelen in Istanbul en sávonds uitgeweest, wat ook nog dikke prima was. Zondag van de gelegenheid gebruik gemaakt om de hele dag in bed te liggen, moet ook best af en toe kunnen dacht ik zo.

De week erop stond in het teken van vervroegde kerstmis. Maandagavond hielden we namelijk met bijna alle erasmusstudenten en wat turken van de dorm een heerlijk kerstdiner. Een paar meisjes die het geregeld hadden, hadden zich flink uitgeleefd met alle kerstservetjes, kaarsjes en veel kerstmuziek waardoorik voor het eerst echt het kerstgevoel kreeg, en dat was best nodig na ook al sinterklaas totaal gemist te hebben dit jaar. De volgende dag ook een kerstdiner, maar nu met Ruth, Timo en Furkan. Hier was , behalve het vele eten, het kerstgevoel iets minder aanwezig maar ik heb maar gewoon flappie opgezet, dat hielp een hoop. Daarna nog tot diep in de nacht filmpjes gekeken en tavla gespeeld.

En toen was het al heel snel donderdag en vloog ik naar Nederland. Eerlijk gezegd: ik kon niet wachten! Ik had zeker weten nog lachend de komende twee maanden in Turkije kunnen blijven, maar als je je eenmaal instelt op een tochtje naar huis kan het niet snel genoeg beginnen. In het vliegtuig heerlijk geslapen, zelfs door het eten heen en supersnel door de douane gecrosst. Na een kleine miscommunicatie mijn ouders weten te vinden: genieten! Na de baklava te hebben verdeeld en een drankje te hebben gedaan ben ik in de trein gesprongen naar Utrecht want het beertje kerstdiner was en dat wilde ik natuurlijk niet missen. Het duurde me allemaal veel te lang en het is me dan ook niet gelukt om mijn jas op te hangen voor ik naar binnen rende om iedereen weer te zien: heerlijk! Savonds had ik een heerlijke slaapplaats bij Jeanine weten te bemachtigen die als dank een hoop gezellig geklets erbij kreeg om 5 uur snachts maar het redelijk goed trok voor de tijd van dag. Vrijdag stond mijn wekker nog op Turkse tijd dus een uurtje te vroeg opgestaan en toen die dag zoveel mogelijk vriendinnetjes gezien. Savonds nog een poging gedaan om uit te gaan maar niet helemaal gelukt door ietwat slaapgebrek, daarom maar in de nachtbus teruggegaan en dat was toch echt horror: doen we echt nooit meer.

Zaterdag lekker burgerlijk een puzzel gemaakt met de familie en me gestort op een van mijn passies: eten. Tenslotte nog zondag met de familie doorgebracht en mijn nieuwe achterneefje bewonderd. Om 12 uur vloog ik alweer terug naar Istanbul en daar ben ik nu. Hoe heerlijk ik het ook in Nederland vond, ik vind het nog heerlijker om weer terug te zijn: ik ben hier nog niet klaar en ik wil nog meer doen. Vanavond nog mijn 5e en laatste kerstdiner en ik ga waarschijnlijk rond half januari met Ruth reizen door Europa en dan kom ik eind januari ongeveer weer aan in Nederland: keep you posted zodra ik meer specifieke data weet. Eerst nog even de laatste deadlines afronden, 3 tentamens inkoppen, oud&nieuw vieren met Lennart& Rianne en een weekendje met Suus hier zijn: ik zal me dus niet snel vervelen. Iedereen bedankt voor de heerlijke dagen en tot snel J

Dikke kussen!

Reacties

Reacties

Herma

Hiep Hoi!

sjaan

Jeej ik heb weer van je genoten deze kerst en natuurlijk van je verhaal en foto's xx

Charlotte

Het was zeer geslaagd je weer gezien te hebben vrijdag! vergeet mijn (goedbedoelde!) opmerkingen maar weer, ach het hoort erbij zeg ik. Roos en ik hadden ook tuig in de nachtbus (om half 2 notabene al of hoe laat het ook was), ik vond het sneu haar achter te moeten laten met dat volk. veel plezier met o&n!

Lotte

He meid,

Ik vond het erg leuk om je even te zien, alleen veel te kort om helemaal te kunnen bijkletsen dus dat moeten we zeker straks doen als jij terug bent in Nederland eind Januari en dan lijkt het me leuk om wat uitgebreider bij te kletsen met foto's erbij, een drankje en gezelligheid... :) Daar ben ik voor, maar voor nu, geniet eerst nog van je laatste maandje daar!!! Alvast een goede jaarwisseling gewenst...

Liefs Lotte

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!